tisdag 18 oktober 2011

Det här blir en utmaning!

Idag fick jag hem adapter. Allt passa som det skulle sådär va det inga problem. Problemet är nog mer hon som står bakom kameran som nästan aldrig försökt sköta skärpan manuellt. Dom andra inställningarna har jag väl inga direkta problem med då jag alltid kör med AV, TV eller M. Dock stämmer det ju inte riktigt nu med dom här objektiven. 


Med skit väder och mörkt här hemma har jag alla fall gjort några försök men kan inte påstå att jag är imponerad. Tror dock att det mest beror på mig som har svårt att se när det är riktigt bra skärpa och med tanke på ljusförhållandena här hemma så blev det ju inte bättre. Sen är det ju även att försöka hålla allt stadigt. Det på 300mm väger ju lite grann och provade aldrig med stativet.


Men jag ger mig inte än ;) Ska provas ordentligt utomhus för att se om det är värt att hålla på med. Övning ger ju färdighet och känns lite nu som när jag börja fota ;) Men allt blev ju bara bättre :) 


Här kommer några av dom korten alla fall







Har ni några knep när ni kör manuellt? Vad ska man tänkta på osv... 

1 kommentar:

AnnaKK sa...

Jag tycker det blev helhäftiga foton - inte minst de tre första, och särskilt de två på bara tidningssidan! :-) Det är inte så lätt att se om skärpan sitter till hundra om man tittar i sökaren på 450D (jag har också en sån, och jämför jag med min 40D så ser man mycket-mycket bättre i sökaren på den). Om du vill krångla med stativ så kan du använda live wiew för att få skärpan perfekt - men annars så spelar det väl inte så himla stor roll om det inte bli superskarpa bilder med de där objektiven. Jag tycker de verkar ge något som är roligare än det, nämligen en lite speciell "tuch" åt fotona!? :-)