fredag 7 oktober 2011

Dom är så vackra!

Finns det en fågel som är fin och ståtlig så tycker jag alla fall att svanen "knöl" svanen närmare bestämt är en väldigt fin och vacker fågel. Finns säkert många andra men av dom jag sett själv i verkligheten. När jag började fota var jag mycket vid ekeby våtmark och fotade. Många fåglar dock inte så många olika arter. Mest svanar, kanadagäss och änder. Även sothönor och storskarv finns det också. Så i mina mappar finns det väldigt mycket kort på dessa fåglar. Speciellt svanarna då jag tycker dom gör sig bäst på kort. Är dock inte där lika mycket längre då det börjar kännas enformigt med kort på samma arter hela tiden. Men ibland när jag blir fotosugen och inte vet vart jag ska fota så är alla fall våtmarken ett säkert kort. Har väl fått en del bra kort men fyra kort har jag verkligen fastnat för och är väl inte så ofta man ser svanar så här. Inte har jag gjort det alla fall. Här kommer dom. Vad tycker du?






1 kommentar:

Mimmi sa...

Nej jag tror inte det .. för svanar är så himla graciösa :) och eleganta :) Det var så vackra bilder du har fått på dom här ser jag :)
Ja det är bra med en liten kamera . för den kan jag ha i fickan jämt så även om jag åker och handlar eller något sånt .. så kan jag fota om jag får syn på något som jag vill fota .. för inte kan man drar med sig systemkamera när man åker till affären ..hm .. eller ;)
kram/Mimmi