måndag 10 oktober 2011

En fråga?

Hur lagrar ni era kort? Är en säkerhets kopiering via nätet ett bra alternativ? Börjar få så mycket bilder och lite plats i datorn. Behöver få bort en del. Har bränt dom flesta på cd skivor men litar inte riktigt på att dom håller för all framtid. Har tänkt skaffa en extern hårddisk men hur bra kan man lita på en sån?  På hur många ställen ska man ha sina kort så man till alla fall 90% är säker på att dom inte förstörs eller försvinner? Är sidorna via nätet där man kan lagra sin kort bra? Vart sparar ni alla era kort? Tacksam för svar!

2 kommentarer:

Görd sa...

Började med att bränna skivor, men dom bör uppdateras efter ca 5 år. Är uppgift jag fått för att vara på säkra sidan.
Nu har jag en extern hårddisk bara för mina bilder. Som jag förvarar för sig. Hur länge den fungerar vet jag ej men ska vara bra enligt sonen. Han avrådde mig att ha bilderna på nätet.

Anonym sa...

Jag var inne på att använda telias lagring men pratade med min datakille om det och han sa så här:
Tar för lång tid att ladda upp...seeeeeegt...går alldeles för sakta...skivor är bra men JAG vill inte använda det för mycket 90-tal...så vi kom överens om att externa h-diskar är bäst och jag har använt externa nu sen en längre tid tillbaka och jag har två stycken som jag lägger över bilder från datorn på då och då...typ ngn gång i månaden lr så...egentligen skulle det göras oftare men men det är lätt hänt att tiden drar iväg...ibland kan det gå flera månader innan det görs! :-)
Åsså blir man förbannad och nervös när datorn strular och ångrar att man inte laddat över!

Steffe