onsdag 26 oktober 2011

Inge bra!

Var ute på förmiddan idag med det analoga objektivet på 300mm. Kommer nog inte använda det något mer. Hur ljust det än är och hur snabb slutartid jag än har blir bilderna korniga, gryniga blir inge bra alls. Skulle jag haft det andra med mig hade jag antagligen fått betydligt finare bilder på fåglarna jag fick se idag än hur det blev nu. Måste ändå få visa ett kort. Första gången jag ser den och väldigt vacker. Ska ta mig till samma ställe igen och då ha med mig mitt andra objektiv och hoppas på bättre bilder. Man blir ju lite besviken.


3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Är det en steglits, eller?? (Letar febrilt i minnet efter hur en sådan ser ut - det är ingen fågel jag har i min trädgård, iallafall).

Du får önska dej ett bra "fågelfotar"-objektiv i julklapp, Linda!? :-) Framförallt är det ju väldigt bra om man kan använda sej av autofokus när man har fåglar framför linsen - inte minst om de flyger.

Anonym sa...

Steglits! Grattis till pippin och grattis till en bra bild...tycker inte det är nå fel på denna i alla fall!

Steffe

Bea sa...

En Steglits - grattis! Lite avis verkligen :)
Skrev en komm. på din fina blogg och den "landade" på 11 okt, eftersom jag kikade kring lite :)
Fin blogg!
Kram /bea