lördag 8 oktober 2011

Ingen lycka idag!

Vid halv elva idag tog jag mig iväg till mitt ställe där jag satt upp mina fågelmatare. I hopp om tomma behållare eller näst intill och fågelliv. Där fick jag behållarna innehöll i princip lika mycket som när hängde upp dom och ingen fågel i närheten. Suck! 


Men skam den som ger sig. Hällde upp mina inoljade havregryn och la ut det på marken och satte mig. Tvär dött. Hörde massa fåglar runtomkring och även att det satt några i buskarna intill men min mat visa dom inget intresse för. Blir lite små kallt att sitta stilla så gick runt lite och kastade ut lite frön och knäckebröd på backen. Fortfarande dött! Tänkte flytta på dom till något annat ställe men ska väl ha lite mer tålamod kanske. Under dom 2 1/2 timme jag var där så hade jag besök av 1 blåmes alla fall så gav ju lite hopp alla fall. Får hoppas den lilla fågeln får med sig fler :) Den kanske precis upptäckt stället eller så är jag helt ute och cyklar av vad jag tycker borde vara ett bra ställe att hänga dom på. Blir en ny titt imorgon och se om det går bättre då. 

Här kommer några bilder från förra årets matning vid ett annat ställe!




Inga kommentarer: