onsdag 19 oktober 2011

Kanske inte som jag tänkt

från början men tror det kan bli rätt ok bilder alla fall. Skärpan i dom här objektiven från den analoga kameran har inte riktigt den skärpan jag önskat. Men dom har något annat bilderna blir lite mer i gammaldags tuch "lite korniga" känns det som. Gamla objektiv gammal känsla ;) 


Tog med mig kameran med objektivet på 300mm när jag skulle åka och handla. Så tog några bilder, att fokusera manuellt är svårt ser så illa i sökaren. Eller så håller jag på att bli blind ;) Tycker alla fall att färgerna återskapas bra. 


Dom ser väl rätt skapliga ut alla fall ;) "är ju bara andra dagen jag provar";)



Här är objektiven!


4 kommentarer:

Fjällripan sa...

Hej! Så otroligt fina bilder du tar. Har bläddrat mej långt tillbaka i din blogg :) Tycker du lyckades mycket bra i dessa bilder, härliga färger...MVH Susanne

Anonym sa...

Som det ser ut här så tycker jag nog att det är fullt godkänt men sen är det ju en annan sak med förstoringar och det är ju svårt att avgöra här...det är ju någonting du får avgöra när du dragit upp/skrivit ut en bild och kollar på den sen beror det ju lite också vilka krav man har!

Steffe

Lasse sa...

Jättefina bilder tycker jag också !

AnnaKK sa...

Vad har du för brännvidder och bländare på de där objektiven? Och vad har du använt för inställningar till fotona? Kan tänka mej att man får testa en hel del för att pricka in det som funkar allra bäst ang skärpan. :-)

För övrigt så tycker jag att det verkar superkul att använda "något som inte alla andra har" - snacka om möjligheter att skapa sej en helt egen bildstil. :-)