torsdag 20 oktober 2011

Kanske inte var så

dumt ändå ;) Idag har jag varit ute en sväng när solen var framme och provade det analoga objektivet på 135mm. Idag är jag betydligt nöjdare än vad jag var innan. Provade även att sätta på convertern som är på *2. Funkade det med. När jag ska använda det på 300mm är det nog stativ eller strålande sol som gäller;)


Idag fick jag till skärpan skapligt på en del av korten. Är förbaskat svårt att se genom sökaren men vill inte använda liveview heller. Så det är bara att fokusera och ha tålamod ;) det lönade sig på en del av korten och även för mig då att få svar på att objektivet är i min smak :) 


Här kommer några av dagens motiv och resultat! Vissa är misslyckade i ljuset då jag glömde dra ner bländaren manuellt ett antal gånger;) men tycker dom funkar ändå!









Converter *2



1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder du bjuder på. Fantastiska färger. Det gör mig glad =)