måndag 31 oktober 2011

Mina fåglar ;)

Igår var jag iväg till spåret igen. Satte upp fröautomaten och lite talgbollar. Får se om det får sitta kvar eller om någon misstycker och plockar ner dom. Tycker det vore konstigt men man vet ju aldrig. Efter jag satt upp det tog jag mig en sväng på spåret men inge större lycka med att se några fåglar. När jag kom tillbaka till parkeringen så va det full fart vid både automaten och bollarna. Pilfinken bosatte sig i automaten tror jag;) Fick svartmesen på kort också första gången jag faktiskt ser och får den på bild. Herr och fru domherre fick jag se också och två korpar. Ska dit en sväng imorgon efter jobbet och se om allt hänger kvar och behöver fyllas på. Blir ju mörkt lite väl tidigt nu :(









6 kommentarer:

Hilda R.B sa...

Oi, du har mange forskjellige arter på materen. Flotte bilder. Lurt å henge opp greiner slik at de setter seg der før de flyr til frøautomaten. Ha en koselig uke til deg og fuglene.

Bea sa...

ej!
Kul med fågelmatning! Hoppas du får mata fåglarna ifred, utan att ngn stör sig på dina fröautomater.
Såååå ...trist att det är nästan mörkt när man kommer hem från jobbet, men jag jobbar skift så det finns ibland några ljusa timmar på dagen för min del :)
Fina bilder på småfåglarna!
Kram /bea

Unknown sa...

Hej Linda och tack för din kommentar! Det är så himla trevligt att kolla in hos dig och få se vackra fågelbilder. Själv kommer jag aldrig de små goingarna så nära att jag får några bra bilder.
Ha en fin fortsättning på veckan! /SA

Lisa Gordon sa...

Linda, these are wonderful photographs! Those little birds are just adorable, and I absolutely love the color in the last image. So nicely done!

AnnaKK sa...

Hejsan!

Någon svartmes kan jag inte se på dina foton, men däremot titor av nåt slag. (En- eller tall-, jag är tyvärr inte fena till se skillnad på dessa båda arter). :-) Jättekul att de hittade din utfodringsplats så direkt - och jag hoppas verkligen att du får ha den ifred, för det ser ju ut att gå hur bra som helst att fota fåglarna där. Härligt!!!

AnnaKK sa...

Svar: Jag har också lärt mej massor om fåglar - och vad de heter - sen jag började fota såna. Men det händer fortfarande allt som oftast att jag artbestämmer fel när det dyker upp nån sort som inte är så vanlig eller som jag inte ens har sett innan. :-)

Svartmesen känns nog lättast igen på att den har en vit rand längsmed bakhuvudet - hoppas du snart träffar på en såndan också! :-)