tisdag 11 oktober 2011

Mitt fågelbord!

Som jag skrivit förut så har jag satt ut fågelmatare i skogen. Det har nu börjat komma lite mer fåglar dock inte så många olika arter. Nytt är väl nötväckan och självklart skator. Men fler nu än förut alla fall. 


Har placerat ut mat lite längre bort där jag tycker att skatorna kan hålla sig så dom inte skrämmer iväg dom små fåglarna. 


Funderar på om jag satt dom för lågt för att locka till mig lite större fåglar. Aja kanske bara är dåligt tålamod jag har ;) Är ju alla fall trevligt att det är mer liv där nu än förut. 


Dock måste jag hålla mig där på förmiddan då det kommer in mest ljus på mitt ställe. När solen försvinner blir det svårt att få bra kort då mitt objektiv inte är det allra bästa för det här ända målet. Står på önskelistan ett bättre objektiv för att fota vilda djur och fåglar. 


Blir mycket fågel bilder nu ni får stå ut ;) Här kommer några nya alla fall och fler finns självklart på www.lindaelm.com






Trevlig kväll!

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Du skall absolut inte klaga på dessa bilder :) De var ju kanon bra :)
Vi har inte så många vi heller ..mest Talgoxar ..blåmes och nötväckan.

och så vår lilla Daisy förstås .. vår söta ekorre :)
kram/Mimmi

Bea sa...

Hej!
Så trevligt med alla fåglarna och kul att du har matning i skogen också :)
Det har jag funderat på men, men... tror att det blir väl övermäktigt när snön vräker ner och svårt att nå matningen till fots.
Fina bilder!
Kram /bea