söndag 23 oktober 2011

Underbar dag!

Idag har det varit vackert väder och jag har tillbringat ca fyra timmar i skogen. Bara strosat runt med kameran och försökt fånga lite fåglar på bild. Lärt mig lite nytt har jag också gjort:) Sett och lärt mig hur domherren låter, sett en fågel jag inte sett förut och även lärt mig hur den låter stjärtmesen. Set nötskrikor, hackspettar, blåmesar och alla dom andra vanliga små fåglarna. En liten ekorre fick jag se också:) Så idag har det varit en mer händelserik dag än igår. Dock fastna inte alla på bild och vissa fastna men blev dålig kvalite på dom. Men den på domherren får ni se alla fall fast bilden inte blev bra;) Fortsatt trevlig söndag:)







8 kommentarer:

Tristan sa...

Det er flotte dager når været er slikt og en kan i tillegg komme hjem med vakre bilder.

Mimmi sa...

Du har också fått sett mycket idag ser och hör jag :) och så fina bilder du har fått på din tur:)
Stjärtmesen ..den har jag bara sett här en gång tyvärr.
Hoppas vi får fint väder imorgon också så man kan komma ut igen :)
kram/Mimmi

Fjällripan sa...

Vilken trevlig dag, alltid kul när man lyckas fånga fåglar och djur på bild, Jättefina bilder!

AnnaKK sa...

Verkar ha varit en riktigt givande fotopromenad - härligt! :-) Visst är stjärtmesarna helt bedårande söta!?

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Visst är det underbara dagar som bjuds i naturen nu.

AllanW sa...

Det blev fina bilder från din skogspromenad, min favorit är Stjärtmesen, dom är verkligen fina små fåglar.

Urban Rundström sa...

Hej! Låter som du haft en underbar skogsdag, och fina bilder blev det också. / Urban

Anonym sa...

Det tar sig sa bonn när sk...o.s.v. ;-) härligt med stjärtmesen...fina och roliga fåglar!

Steffe