lördag 1 oktober 2011

Vad gör man inte....

för att få se lite djur och fotografera. I morse kl sex ringde klockan dock kom jag inte upp förens tjugo över då sambon tröttnat på att lyssna på larmet som gick på snooze. Han ville ju få sova ;) Så i valet och kvalet om jag skulle pallra mig upp ur sängen eller inte så klev jag upp alla fall. Kaffebryggaren hade jag redan fixat så bara vrida på knappen. Klädde på mig, tog ett bloss, packade väskan, hällde upp kaffe i termosen och sen ut genom dörren strax efter halv sju. Så snabb är jag aldrig när jag ska iväg till jobbet ;). 


Stegade iväg mot mitt mål som var i en dunge där tre åkrar möts kändes som en ok plats hade kollat in den några dagar innan. Dock tog jag helt fel skor så lagom när jag kom fram till min plats så var skor och strumpor dyngsura. Aja jag överlevde dom 3 1/2 timmarna jag var där men blev dock rätt frusen.


Väl på plats så satte jag mig där på en sten till att börja med, lugnt och stilla ett jäkla bra sätt att vakna på ro i hela kroppen. Efter en stund hörde jag ekorrarna börja tjattra i träden bredvid mig och efter en stund så såg jag en räv på åkern, dock för långt bort för att få något bra kort och när jag försökte smyga närmare så stack den självklart. Efter att bytt plats och suttit ned hukad i det höga gräset bytta jag ut objektivet till mitt macro objektiv så fotade jag omgivningen istället. Som var väldigt fin med allt dagg, spindel nät och solen som började tränga sig genom molnen. Efter en stund bytte jag till mitt zoom objektivet igen och satte mig på en trädstam och bara njöt och spana. Längre bort såg jag tre rådjur dom också för långt borta för att få bra kort men blev nå halvsuddigt alla fall ;) Sen hände det inte så mycket mer. Ett par ekorrar som lekte med varandra så söta och fåglarna började vakna till liv. Då det våta i skorna börja göra hela mig väldigt frysen så pallra jag mig hemåt igen. Är ändå nöjd med min första tidiga morgon som jag ger mig ut sådär och fick se djuren alla fall :)


Några av dagens kort fler finns att se på www.lindaelm.com



Ha en fortsatt trevligt helg!

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Underbara otroliga vackra bilder ..den sista ..den blir min favorit .. kanon snygg :)
kram/Mimmi

Mimmi sa...

Hej igen :)
Då får vi hoppas att ditt nya ställe blir mer populärt så du kan få se lite mer djur där :)
kram/Mimmi