onsdag 5 oktober 2011

Varit iväg och

satt upp mina fågel matare idag och även ekorre matare hoppas jag. Men först fick jag göra en god gärning :) En söt liten talgoxe hade lyckats tagit sig in i vårat trapphus, vårat trapphus är utan på liggande så vi har först en grind in till balkongen och ytterdörren. Trapphuset är givetvis av glas så den stakarn flög mot glaset hela tiden. Satte på mig ett par arbetshandskar och försökte få tag på den som jag lyckades med efter en liten stund och släppte iväg den i det fria igen :) Jag hoppas den inte skadade sig bara.


Sen gick jag till "mitt" ställe och hängde upp fågel matarna. Tvär dött där idag men man hörde dom lite längre in i skogen så dom kanske letar sig ut sen :) Vet att det är gott om ekorrar där också så får hoppas dom också hittar dit. Annars får jag väl flytta runt lite på dom. Jag hoppas få se en del fåglar där alla fall och går man dit tidigt så kan jag även få se räv och rådjur. Dock skulle jag behöva ett bättre zoom objektiv. Mitt är på 250mm men när man ska fota fåglar och vilda djur så skulle det behövas ytterligare 200mm ungefär. Dock är dom objektiven jäkligt dyra så får nöja mig med det jag har så länge. Får väl försöka smyga mig nära ;)


Här kommer några bilder på mina "fina" fågel matare ;)

Först en skön bild på min Svante!



Detta vidriga djur kröp på mig idag också. Glad att den inte hunnit sätta sig fast!

Inga kommentarer: