fredag 6 januari 2012

En dag hos "mina" fåglar!

Gick ut strax efter elva och var hem vid tre tiden igen. Inte så mycket nytt förutom tofsmesen som hittat min mat. Förra gången varna den bara att fara var på väg (det kom en katt). Men den är för söt och inte alls så rädd. Va inte långt ifrån mig. Annars kommer domherrarna och sätter sig vid trädet men sen sticker dom igen. Tror även att gröngölingen var på besök också. Den satte sig i trädet jag satt under så såg bara bakdelen av den ;) Det är jättekul att det är sån aktivitet vid mitt träd med lite alla möjliga fåglar men tycker det kan få bli vår nu så det finns lite mer variation av motiv. Vill att små krypen ska komma fram igen är så kul att fota macro :) Aja får stå ut några månader till :( 

Dagens skörd!





Hey! You talking to me, punk?!! ;)


Dags att gå hem!

Önskar er en underbar och trevlig kväll och helg!

11 kommentarer:

Görd sa...

"punkarn" var för söt.
Många fina bilder.

Joop Zand sa...

Fantastic pictures of these little birds linda,
my compliments for your lovely work.

Greetings and a nice weekend, Joop

Lindsjö taxar sa...

Vad fina bilder!! Nu har det börjat komma lite fåglar till mig med. Jag matar dem med viltfrö och talgbollar. Blåmesen är ju fantastisk!!

Mimmi sa...

Det är ett stort nöje att komma hit och få titta på dina vackra fågel bilder :)
Jag tittar ..lär och njuter :)
kram

Torunn sa...

Du tar så flotte fuglbilder :) Ha en fin helg.

Fjällripan sa...

Jättefina bilder på dian vänner! Speciellt på den kaxiga blåmesen, den ser för tuff ut :))

Brita sa...

Jag imponeras av dina fågelbilder . Ser att du kan fåglar och du är duktig att fånga dem på bild. Fåglar är helt okänt för mig som fotoobjekt. Få se till våren.
Vad har du för objektiv till dina fågelbildr?/Brita

Charlotta sa...

Imponerande bilder! Tofsmesen är exotisk för mig, men hackspettar och blåmesar har jag ofta på besök. Att få så fina bilder som du har tagit är ett av mina kameramål. Det som bekymrar mig är om jag kommer att vara tillräckligt stadig på handen den dagen fågel verkligen sitter "rätt" framför linsen. Jag tycker jag har blivit lite darrhänt - ingen bra egenskap för en fotograf. :P Får köpa ett bra stativ alltså. ;)
God fortsättning på nya året!

Lasse sa...

Jättefina bilder !

Anonym sa...

Härligt...kanonfina bilder...kalas på hacke...fin skärpa har du fått också!!

Steffe

Ingemar Pettersson sa...

Hej Linda!
Du verkar ha haft en mycket fin dag hos dina fåglar, du har blivit belönad med massor av fina bilder. Jag älskar verkligen dina bilder på tofsmesen, vilken tuffing. Sedan så är ju blåmesen super cool också ;)
Må väl
/INgemar