tisdag 3 januari 2012

Igår

försökte jag vara lite kreativ igen då jag var väldigt uttråkad och va inge kul väder alls. Det jag använt till att ta dessa bilder förutom motiven ;) 

Är blixt, taklampan, en bricka i silver som är vad ska man säga skrovlig, typ som hammrad koppar, lite olika saker med färg runtomkring och vatten. 

I datorn har jag dragit lite extra i reglagen så som att mörka ner eller ljusa upp bilden, kontrast, skuggor och vitbalansen dom flesta fick "white fluorescent light. Allt detta är gjort i Canons egna program för raw format. Inget extra tillagt eller borttaget.












Trevlig kväll!



12 kommentarer:

Mimmi sa...

OH .. så fint .. där var du har lagt ner blommorna och har vatten där .. de blir mina favoriter :)
kanon snyggt och bra kommit på :)
kram

Joop Zand sa...

Very nice creations Linda....
you are really good !!

greetings, Joop

Fjällripan sa...

Supersnygga bilder!! Så kreativt :) Gillar speciellt de första med de ljuvliga pastellfärgerna!

Annika Christensen sa...

Vilket spännande projekt!
Borde nog testa någon gång.
Jag gillar den första bilden bäst för färgerna är så mjuka och goa. Som sommar glass....
Ha det gott
Annika

Lindsjö taxar sa...

Ursnygga bilder. Vilket arbete!!

Hilda R.B sa...

Forsett å leke deg du. Dette ble det mange fine bilder av. Så stilig det ble med vannet.
Ha en kreativ uke videre til deg!

Anonym sa...

Fantastiske detaljer og farger!

Lisa Gordon sa...

Linda, this is an absolutely breathtaking series of photographs. I especially love the second large one. What gorgeous color!

Ronnie Isacsson sa...

Riktigt snygga bilder, kreativiteten är det då inget fel på !

Jenny Björk sa...

Underbara bilder! Tack för inspirationen!

AnnaKK sa...

Åh, vad jag gillar detta inlägg och dessa foton!!! Underbart kreativt och inspirerande - fick själv lust att experimentera lite på det viset nu. :-) Har du använt en extern blixt, eller "pop-upen"?

Jm Natur sa...

Flotte stillife billeder. Det er noget mere krævende at tage disse billeder, det tager tid. Flot som du har lavet dem.