lördag 28 januari 2012

Lätt räknat och ny gäst!

Vet inte vad som hänt men var väldigt tomt med fåglar på mitt ställe idag även efter jag fyllt på. Inte ens locklätena funkade idag inte ens på blåmes eller talgoxe. Skumt! Såg skumma "tass" avtryck i snön så funderar på om fåglarna har haft besök av något mindre trevligt. Gråsiskan var där alla fall fyra st var det och sen kom det en ny gäst Grönsiskan. Har både lärt mig och sett mer fågel arter under denna vinter än vad jag någonsin gjort. Kul är det man har lärt sig en del :)







Önskar er en mysig lördagskväll!

11 kommentarer:

Mimmi sa...

OH .. så fina bilder du har fått på Grönsiskan:9 Det är något speciellt med dom .. jag vet inte vilket.men de är bara så himla söta .. och även snö/grå siskorna också :)Du har fått många härliga bilder på dina fåglar... Ibland ..så är det nästan tomt med fåglar.. då kan man ana att en rovfågel har eller är i närheten.. har jag märkt ;)
kram

Nette Cecilia sa...

Underbart att titta på dina fina fågelbilder ,kram Nette

Hilda R.B sa...

Jeg synes det er vanskelig med fugletellingen. De flyr jo frem og tilbake hele tiden.
Jeg må si at du har mange flotte fugler på matern. Nydelige bilder av dem også.
Kos deg med tellingen.

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Dina fågelbilder är helt otroliga!!
Önskar dig en riktigt fin helg också!
kram E

Hannu sa...

Jättevackra bilder på siskorna !

Fortsatt fin helg
Hannu

Bea sa...

Hej!
Oj, så fina bilder på siskorna! Kul när man lär sig nya fågelarter :)
I morgon skall jag räkna, men...vi har fruktansvärt kallt och fåglarna rör sig ngt mindre i kylan för att spara energi.
Kram /bea

Lindsjö taxar sa...

Ursnygga bilder!! Fattar inte hur du får till dem så fina. Jag är nog för långt ifrån dem även med mitt 70-300 och lite beskäring.Kommer inte inpå dem som du gör. Siskan är ju bara för snygg.

Annika Christensen sa...

Härliga fågelbilder du bjuder på. Jag vill också fota en hackspett...
Fast jag springer hit och dit och då är man ju inte få se någon
Dags att sätta sig ner en stund tror jag.
Ha en skön söndag
Annika

Anonym sa...

Härliga bilder och vad beträffar att det ibland kan vara dött är det så här med...vissa dagar undrar man vart fåglarna tagit vägen en så nästa dag är det full rulle igen!

Steffe

Fjällripan sa...

Underbara bilder, så fina fåglar!! :)

Helma sa...

find this really a very nice blog with all these birds. You have also very nice and sharp recorded. I see the woodpecker and that I photographed today (I still hear places), and what is that bird with the red spot on his little head??

Really enjoy these birds.

Greetings, Helma